Odstąpienie od umowy
1.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny (tzw. zwrot towaru).
1.2. Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru.
1.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient składa ABO TAK jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w jeden ze wskazanych sposobów:
- pocztą na adres: ABO TAK, ul. Wiejska 9, 00-480 Warszawa
- przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@proaboshop.pl
- przez wydrukowanie, wypełnienie i wysłanie wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego na stronie sklepu internetowego w zakładce „Formularz odstąpienia od umowy” – przy czym nie jest to forma obowiązkowa
- przez wypełnienie i wysłanie formularza on-line, dostępnego w panelu Klienta przy każdym zamówieniu; w przypadku skorzystania z tego formularza Klient otrzymuje niezwłocznie potwierdzenie o tym, iż Period otrzymało jego oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Uwaga! Każdy ze sposobów przesłania oświadczenia jest dopuszczalny i wszystkie są równorzędne pod względem skuteczności. ABO TAK zaleca jedynie korzystanie z formularza on-line dostępnego w panelu Klienta wyłącznie ze względu na łatwość i szybkość złożenia oświadczenia.
1.4. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia przed upływem 30 dniowego terminu, o którym mowa w punkcie 13.2. powyżej.
1.5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, ABO TAK zwraca Klientowi otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru do Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez LPP), nie później niż 14 dni od dnia, w którym ABO TAK zostało poinformowane o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem pkt 13.7. poniżej.
1.6. Zwrot należności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem należności w inny sposób niż sposób zapłaty za towar.
1.7. ABO TAK może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanej rzeczy.
1.8. Rzeczy należy odesłać na adres: ABO TAK, ul. Wiejska 9, 00-480 Warszawa, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował ABO TAK o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
1.9. Klient zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
1.10. Klient może skorzystać z płatnej opcji zwrotu rzeczy za pomocą przesyłki kurierskiej, w tym również poprzez automaty paczkowe czy tzw. punkty odbioru, za pośrednictwem ABO TAK o ile w danym momencie ABO TAK oferuje taką możliwość. W razie wyboru przez Klienta aktualnie oferowanego przez ABO TAK sposobu płatnego zwrotu - koszt wybranej przez Klienta opcji przesyłki zostanie potrącony z należnej Klientowi kwoty zwrotu ceny. Oznacza to, iż należna Klientowi kwota z tytułu zwrotu towaru zostanie pomniejszona o koszt tej przesyłki.
1.11. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
2. Reklamacje
2.1. Przedmiotem sprzedaży są produkty nowe, w stanie nadającym się użytku zgodnego z ich przeznaczeniem. ABO TAK odpowiada za zgodność towaru z umową.
2.2. Każda rzecz kupiona w sklepie internetowym Pro Abo Shop może być reklamowana, w przypadku gdy Klient stwierdzi, że jest ona niezgodna z umową, jeżeli niezgodność ta ujawni się w ciągu dwóch lat od jej wydania Klientowi.
2.3 Klient może żądać naprawy reklamowanej rzeczy, bądź wymiany na rzecz nową – zgodną z umową. W przypadku, gdy wybrany przez Klienta sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową okaże się niemożliwy, bądź związany z nadmiernymi kosztami dla ABO TAK. ABO TAK może doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę a miejsce wymiany bądź przez wymianę w miejsce żądanej przez Klienta naprawy.
2.4. W przypadku, gdy zarówno naprawa, jak i wymiana towaru okażą się nieskuteczne, Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub żądać obniżenia ceny reklamowanego towaru.
2.5. Mając na uwadze wygodę Klienta ABO TAK oferuje, ponad uprawnienia wskazane w punkcie 14.3. możliwość - odstąpienia od umowy jako trzecie, dodatkowe uprawnienie Klienta związane z niezgodnością towaru z umową, które może zostać zgłoszone przy pierwszej reklamacji towaru. Prawo odstąpienia Klient może wykonać w terminie dwóch lat od dnia wydania towaru. Zapis ten pozostaje bez wpływu na ustawowe uprawnienia konsumenta związane z niezgodnością towaru z umową.
2.6. Reklamację można złożyć wyłącznie drogą pocztową.
2.7. W przypadku reklamacji drogą pocztową, należy wskazać przyczyny reklamacji oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia. Do złożenia reklamacji może zostać wykorzystany zalecany przez ABO TAK formularz „Reklamacja” (dostępny w serwisie internetowym, w panelu Klienta, przy każdym zamówieniu), który można wypełnić online lub wydrukować, a następnie odesłać towar na adres: ABO TAK ul. Wiejska 9 lok B 00-480 Warszawa
2.8. ABO TAK umożliwia Klientom składającym reklamację, odesłanie wadliwego towaru kurierem na koszt ABO TAK. W tym celu wymagane jest wypełnienie przez Klienta elektronicznego formularza reklamacji (dostępnego w panelu Klienta) z danymi adresowymi, skąd kurier powinien odebrać przesyłkę z reklamowanymi produktami.
2.9. ABO TAK rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia, poprzez wiadomość e-mail bądź sms.
2.10. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej drogą pocztową, Klient otrzyma zwrot należności za towar a zwrot poniesionych, celowych kosztów wysłania wadliwego towaru do e-sklepu – po uprzednim przesłaniu kopii/skanu dowodu ich poniesienia na adres e-mail: sklep@proaboshop.pl
2.11. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji należna Klientowi kwota pieniężna wraz z ewentualnym przysługującym zwrotem kosztów, zostanie Klientowi zwrócona na konto bankowe podane w formularzu reklamacji.
2.12. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji wysłanej droga pocztową lub kurierem LPP, Klient otrzyma informację o przyczynach nieuznania reklamacji na adres e-mail widniejący w zamówieniu a towar zostanie odesłany na adres, z którego została wysłana reklamacja.
3. Anulowanie zamówienia
Klient ma możliwość samodzielnego anulowania zamówienia, w ciągu piętnastu minut od złożenia zamówienia, w panelu Klienta, w zakładce „Moje zamówienia”, poprzez kliknięcie przy danym zamówieniu przycisku „Anuluj zamówienie”.